Monday, June 16, 2008

father's day

Tak ada apa yang aku nak tulis pasal 'father's Day". Untuk anak2 ku, father's day tidak membawa apa2 pengertian...sudah hampir 13 tahun mereka hidup tanpa kehadiran seorang bapa...malah cuma Lily sahaja yang pernah merasai kasih sayang seorang bapa...selama 5 tahun pertama hidupnya. Jamee baru berusia 9 bulan pada waktu itu dan Izat lahir 3 bulan selepas bapanya meninggal...tak mengapalah...they won't miss what they have never had...harap2 begitulah.

Tahun lepas, sewaktu aku sedang membelek buku sekolah Izat, aku terjumpa sekeping kad di dalam bukunya. kad yang di buat daripada drawing block, rasa aku yang mereka buat sewaktu pendidikan seni di sekolah. Dihadapan kad itu tertulis perkataan 'Happy Fatrher's Day'...sedih nya hatiku, tuhan saja yang tahu...I could hear my heart breaking...I could not stand the pain.

aku sangka aku sudah cukup kuat untuk menghadapi semua cabaran. apparently not. Tak mengapalah anak2ku. Tabahkan hati, kuatkan semangat...nasibmu dan nasibku begini...biarlah. Memang langit tidak selalu cerah...tapi mendung bukan beerti hujan. Itu aku pasti. Seperti aku pasti akan terbitnya matahari esok pagi.

Disaat2 begini, amat senang untuk aku menyalahkan takdir...tapi itu tidak akan mengubah apa2. I have to stop feeling sorry for myself...macam kata Dr House..."so you got hurt...deal with it". Sangat brutal bunyinya...tapi ada kebenarannya. This is my life, if I don't try to make the best of it, who will? Namun, tika begini...aku terasa amat sunyi sekali...

OH ANGIN...
BAWALAH AKU BERTEMU DIA SEKEJAP SAJA...
HATIKU...INGIN TAHU..
SENDIRIKAH DIA...BERDUAKAH DIA DISANA...


4 comments:

Sengal Ubi said...

something simple from the heart
and yet, it's touching~

i'm sure he's watching you and the kids with a broadening smile from above~

and he has been with you and the kids all the time, being your guardian angel...

may god rest his soul in peace and placing him among the people that he loves~

azwan bamadhaj said...

hari2 pun fathers day dan hari2 pun mothers day....

Lily Cartina said...

Adek is turning into his dad..
so,we will get to "see" papa later..
I miss his so bad..
but then, i know he's always with me..with all of us..

Raja Azrul said...

sabar jerlah madam...u kan father dan mother gak!!