Saturday, September 13, 2008

di manakah aku

Pernah aku bertanya padamu, apakah aku berada didalam ‘circle of friends’ mu. Hingga kini kau tidak memberi jawapan yang pasti. Namun, setelah kau listkan satu persatu siapakah yang berada didalam lingkaran sahabat mu…ternyata…aku berada di luar circle of friends mu..


Jadi…dimanakah aku…

aku hanya berada bersama kumpulan orang2 yang pernah kau berurusan dengan…sekali dua…kumpulan yang ada atau tiada…tak akan memberi apa2 kesan pada mu. Disitulah kau tempatkan aku…sedangkan kau mengenali aku lebih lama dari kebanyakan nama yang kau tempatkan dalam lingkaran sahabat atau teman mu…dan pengalaman kita bersama hampir sama banyaknya dengan pengalamanmu bersama mereka…mungkin pengalaman bersama mereka jauh lebih berharga…maka mereka lebih layak untuk kau anggap sahabat sedangkan aku tidak…kerana itu amat mudah untuk kau mengatakan…aku sangat rindukan kalian…miss u guys so much…pernahkah kau merindui aku walau sedetik..

aku tahu…kau akan berkata…stop feeling that you’re second best…but then its stated in black and white…I am always second best in your life…

ku katakan sekali lagi...


Tiap kali aku mempersoalkan tindakan mu
Bukan bererti aku tidak mempercayaimu



Tiap kali aku menyakiti hatimu
Bukan bererti aku membencimu



Tiap kali aku berpaling darimu
Bukan bererti aku akan meninggalkanmu



Tiap kali aku menyepikan diri
Bukan bererti aku melupakanmu…



Aku menyepikan diri, kerana aku sedar kini…
Aku tidak penting buatmu.

3 comments:

Sengal Ubi said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Raja Azrul said...

erk...madam kat mana yer?? boink kejap...

azwan bamadhaj said...

bila apa yang kita fikir tidak sama dengan apa yang kita hadapi, kita akan sentiasa merasa bahawa kitaran idup tidak adil hanya kerana ianya tidak sama dengan apa yang kita fikirkan.

kadang-kadang kita perlu keluar dari kepompong pemikran kita dan menerima keadaan dan realiti seadanya...