Wednesday, August 6, 2008

tersekat dalam traffic jam

Tersekat dalam traffic jam?...kat Kuantan?...not good...huhuhu Tapi betul. Thats what happened this morning, yang menyebabkan aku terpaksa cancel kelas 8 - 10 aku. Hampir dua jam aku tersekat di jalan..melihat beberapa buah ambulace menuju ke depan, tiga buah truck JPA menghala ke arah yang sama...my guess is there must be an accident...

Memang betul pun...aku terdengar kereta di depan bertanya kepada salah seorang Marshall yang sedang lalu...apparently it was caused by a collision between an army truck and a lorry...akan ambil masa untuk clearkan lalulintas...katanya....maka ramai lah warga Kuantan yang terlewat sampai ke destinasi masing2 pagi ni...

Sambil menunggu, aku sibuk membalas sms dari students yang tanya ada kelas ke tak de...propa kan...sedang aku sibuk bersms...aku tak perasan lorong disebelah kanan dah mula bergerak sedikit...tiba2 saja yang berhenti disebelah kereta aku ialah kereta polis...terkejut aku. Polis tu dah tersenyum2 tengok aku sedang sms sambil memandu...aku pun senyum la balik...nak buat apa lagi kan...

akhirnya aku pun tiba la ke tempat kejadian...memang pertembungan diantara lorry dan truck askar...tapi rupanya truck askar yang feri budak2 sekolah...down terus aku...harap2 budak2 tu semua ok...

Akhirnya aku sampai juga ke UMP....around 9.20...aku masih lagi down...dengan mode slow motion, aku berjalan ke Lab 4...walau aku tahu sure tak de lagi student yang tinggal...tapi aku takde mood nak berdepan dgn orang2 di CMLHS...lagi pun pkl 10 - 12 aku ada lagi satu kelas di Lab 11.

sekarang dah 9.50. Aku perlu ke Lab 11. Perlu tukar mode sekarang...gather all my positive vibes, put on my million dollar smile and greet the students...kan THE WORLD IS A STAGE...

5 comments:

azwan bamadhaj said...

welcome to reality...

Raja Azrul said...

kuantan jam? hahaha, sesuailah dengan bandar kesayangan u tue..!

Wanpetunjuk said...

Salam mdm...cian mdm...betul ke raja kata mdm nak kawen kat bukit freaser....terkejut nih???

Raja Azrul said...

tak nak update blog ke?

Mr Final said...

heh.. boleh pulak die jam ek... huhu